Zarabiaj na aplikacji mobilnej – 5 modeli monetyzacji



Masz pomysł na aplikację mobilną, ale nie wiesz, w jaki sposób Twoje rozwiązanie mogłoby przynosić zyski? Przedstawiamy 5 modeli monetyzacji, dzięki którym możesz zacząć zarabiać na aplikacji mobilnej. Mamy nadzieję, że znajdziesz wśród nich najbardziej odpowiedni dla siebie.

Zakupy w aplikacji

Ten model, znany również jako model freemium, traktuje aplikację jako jeden z kanałów sprzedaży. Użytkownicy mogą pobierać aplikację i korzystać z niej w pewnym zakresie za darmo, jednak płacą oni za dodatkowe funkcjonalności czy narzędzia, które nabywają za określoną kwotę bezpośrednio z aplikacji. Tego rodzaju zakupy mogą obejmować różnego typu udogodnienia. Często taki model stosowany jest w grach, gdzie za niewielką opłatą użytkownicy wykupują dostęp do dodatkowych poziomów lub płacą za uzyskanie ekstra wskazówek czy umiejętności dla bohaterów. Ten model nie jest jednak stosowany wyłącznie w grach – w innych typach aplikacji płatnościami może być objęty np. dostęp do bardziej wartościowych artykułów, zaawansowane narzędzia albo nawet możliwość usunięcia reklam.
Stosowanie takiego modelu pozwoli na pozyskanie większej ilości pobrań w sklepie, ale zniesie on też ze sobą pewne ryzyko, ponieważ bardzo trudno jest przewidzieć, jaki procent użytkowników rzeczywiście skorzysta z płatnych funkcjonalności.

Reklamy

Innym sposobem na zarabianie na aplikacji mobilnej jest wprowadzenie reklam. Jest to bardzo popularna metoda wykorzystywana w wielu aplikacjach. Ważne jest, by wprowadzając tę formę monetyzacji pamiętać o tym, że aplikacja jest dla użytkowników i to ich wrażenia są najistotniejsze. Umieszczanie reklamowych pop upów, które atakują użytkownika co kilkanaście sekund, może skutecznie zniechęcić do korzystania z naszej aplikacji w ogóle. Powinniśmy więc upewnić się, że sposób w jaki wyświetlane są reklamy jest jak najbardziej neutralny w odbiorze i że nie zakłóca on poprawnego działania aplikacji.

White-labels

Technologia wykorzystywana w Twojej aplikacji jest unikatowa? Twój pomysł jest innowacyjny? Jeśli przeraża Cię konieczność prowadzenia działań marketingowych i promocyjnych, związanych z wydaniem aplikacji, możesz rozważyć sprzedanie licencji inwestorowi lub większej, lepiej prosperującej firmie jako tzw. White-label. Jest to często wybierana opcja dla aplikacji opartych na uniwersalnym, czytelnym kodzie. Tego typu oprogramowanie łatwo da się zaadaptować do konkretnych potrzeb, a duże firmy chętnie wykupują elastyczne szablony aplikacji by zaoszczędzić czas i pieniądze.

Sponsoring

Ten model zakłada generowanie przychodów z aplikacji dzięki współpracy z zewnętrznymi sponsorami, którzy oferują użytkownikom nagrody i benefity w zamian za wykonanie określonych czynności w aplikacji. Dla sponsorów jest to okazja do promocji ich marki wśród użytkowników aplikacji, a twoja aplikacja może zarabiać na udziałach w przychodach sponsora.

Dotacje

Sposobem, który pozwala na zarabianie na aplikacji jest również wprowadzenie możliwości wpłacania przez użytkowników dobrowolnych dotacji. W tym modelu pieniądze są zbierane poprzez nieobowiązkowe wewnętrzne płatności w aplikacji. Użytkownicy, którzy lubią twoją aplikację i regularnie z niej korzystają mają szansę przekazać na jej konto dowolną kwotę.

Jesteśmy tam, gdzie rodzi się innowacyjność

Zapraszamy na bezpłatne konsultacje do Poznańskiego Parku Technologiczno Przemysłowego

Poznaj ofertę naszej firmy

Jesteśmy tam, gdzie rodzi się innowacyjność

Zapraszamy na bezpłatne konsultacje do Poznańskiego Parku Technologiczno Przemysłowego