Bezpłatny e-book! "Najczęstsze błędy podczas tworzenia aplikacji mobilnych. Jak ich uniknąć" POBIERZ TERAZ

Rzeczywistość
rozszerzona

darmowy e-book

POBIERZ

Producenci darmowych aplikacji też muszą jeść – 10 wskazówek zarabiania na aplikacji

Jacek Knaflewski

Wrzesień 18, 2018 6 min czytania

Nikt nie chce płacić dodatkowo za aplikację. Dlatego mamy tak wiele darmowych aplikacji dostępnych w AppStore i Google Play. Jednak jak mówi tytuł – twórcy darmowych aplikacji też muszą jeść. Mogę to zrozumieć. Na szczęście są inne sposoby na wypełnienia lodówki i opłacenie rachunków bez konieczności uiszczania opłaty, przynajmniej nie bezpośrednio.

Ekonomiści szacują, że globalne przychody z aplikacji brutto osiągnął 102 miliardy dolarów w 2020 r.

Jak to możliwe? Niektóre z moich wskazówek są prawdopodobnie dobrze znane, ale na wszelki wypadek przeczytaj całość.

#1. Dobre stare reklamy

Kocham i nienawidzę reklamy w tym samym czasie, ale pomimo mojej osobistej opinii rynek reklam internetowych rośnie i rośnie! Aktualnie jest to postrzegane jako podstawowy model źródła dochodów aplikacji mobilnych. Mamy kilka rodzajów reklam, takich jak banery, filmy, nagrody, powiadomienia, reklamy pełnoekranowe i natywne. Wybór typu, który najlepiej pasuje do twojej aplikacji, jest jednym z twoich zadań. Następnie istnieje kilka metod rozpoczęcia reklam internetowych:

  • Wyświetlanie reklam innych firm w aplikacji mobilnej lub witrynie internetowej;
  • Obciążenie opłatą za notowanie, gdy działa się na rynku;
  • Budowanie własnej sieci reklamowej;
  • Lista ogłoszeń, na przykład ofert pracy.

Pamiętaj, że użytkownicy uznają reklamy za frustrujące, dzięki czemu możesz łatwo stracić użytkowników, gdy zgodzisz się na zbyt wiele reklam w aplikacji mobilnej / stronie internetowej. Najlepszym sposobem jest połączenie tej opcji z innymi metodami zarabiania.

#2. Sprzedaż dużych danych innym osobom

Zasada jest prosta, zbierasz duże dane, a następnie sprzedajesz je osobom trzecim. Co to są duże dane? Mówiąc prościej – informacje na temat preferencji twoich klientów, lokalizacji, potrzebach, wymaganiach, przyzwyczajeniach i tym podobnych. Dlaczego jest to cenny atut? Cóż, wiele firm uważa, że ​​ważne jest poznanie ich potencjalnych klientów, użytkowników ich produktów i ogólnie ludzi. Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem sklepu i chcesz otworzyć kolejny – bardzo pomocne jest wiedzieć, czy istnieje zapotrzebowanie na twój produkt i czy wybierasz odpowiednie miejsce do tego. Jedna rada: upewnij się, że nie naruszasz żadnych ograniczeń prawnych lub etycznych. Może to spowodować wiele problemów dla twojej firmy, patrz porada 10 – Marketing Afiliacyjny / Generowanie Leadów.

#3. Zakup w aplikacji – wirtualne dobra

Nawet jeśli twoja aplikacja może zostać pobrana za darmo, nie oznacza to, że wszystko w aplikacji musi być bezpłatne. Jest to bardzo popularne, zwłaszcza w przypadku gier, aby dać użytkownikom możliwość zakupu dodatkowych funkcji, wirtualnych lub nawet fizycznych towarów, a także odblokowania większej ilości zasobów. Niektóre gry mają na przykład specjalne monety pozwalające na zakup sprzętu dla twojej postaci i innych przedmiotów. Celem tego jest zwiększenie ogólnego doświadczenia gry. Niektórzy użytkownicy zmuszeni do dodatkowego płacenia mogą zrezygnować z aplikacji. Dlatego musisz pamiętać o wyświetlaniu opcji zakupu po ocenie, czy użytkownicy są skłonni zapłacić. Na wszystko musi być odpowiednie miejsce i czas. Dotyczy to również systemu e-commerce, ale omówimy to później.

#4. Zapisz się, aby uzyskać więcej / Oprogramowanie jako usługa

Jak zapewnić długoterminowe zobowiązania płatnicze? Dla firm rozpoczynających działalność dobrym sposobem jest wprowadzenie SaaS (Software as a Service). Saas to model przychodów oparty na subskrypcji, gdzie w naszym przypadku użytkownicy płacą miesięczną lub roczną opłatę za aplikację. Jedną z korzyści jest zwiększenie długości czasu posiadania klienta. Oczywiście należy pamiętać, że usługa aplikacji musi odpowiadać podejściu subskrypcji. Posiadanie planu opartego na subskrypcji gwarantuje stabilny i przewidywalny dochód dla twojej firmy. Wśród start-upów są dwie najbardziej popularne metody SaaS:

  • Płać jak używasz – ten elastyczny plan cenowy oznacza pobieranie opłat od użytkowników według ich indywidualnych stawek.
  • Wielopoziomowa wycena – ten model zakłada podzielenie usług na różne poziomy, dlatego klient ma możliwość zapłacenia więcej, gdy potrzebuje więcej funkcji i tak dalej.

SaaS jest z pewnością wygodnym wyborem dla start – upów, które dzięki temu mają niezawodny i stabilny dochód.

#5. Finansowanie społecznościowe

Jest to stosunkowo nowa forma zarabiania aplikacji. Poszukując darowizn na rozwój aplikacji i chcąc ją promować, ludzie przedstawiają swoje pomysły na specjalnych stronach internetowych, takich jak Kickstarter lub CrowdFunder. Jeśli pomysł jest dobrze opisany lub twórca aplikacji znajdzie niszę, ludzie prawdopodobnie zapłacą dużą sumę pieniędzy w krótkim czasie. Istnieje kilka opcji nagradzania potencjalnych użytkowników za darowizny. Na przykład możesz zagwarantować dodatkowe funkcje za darmo, gdy aplikacja jest gotowa. I najlepsza rzecz: zaangażowani są tylko ci klienci, którzy chcą płacić, więc pomijasz cały etap irytacji klienta.

#6. Freemium upsell

Innym powszechnym podejściem do generowania przychodu z aplikacji jest freemium upsell. Zasada jest tutaj prosta i jestem pewien, że doświadczyłeś tego wcześniej. Aplikacja lub usługa jest całkowicie bezpłatna dla podstawowej wersji, ale jednocześnie oferuje użytkownikom wersję premium. Bardziej zaawansowaną, pełną wersję z dodatkowymi funkcjami za pewną kwotę pieniędzy. Należy zauważyć, że wiele produktów opartych na SaaS (Porada 4) korzysta również z modelu freemium. Oto kilka sposobów na to, aby start-upy wdrożyły to podejście:

  • Freemium oparte na czasie – jest to typowa „bezpłatna 14-dniowa wersja próbna” lub „spróbuj za darmo”. Zasadniczo oferujesz swoją aplikację za darmo, ale tylko przez ograniczony czas. Gdy użytkownicy lubią Twój produkt / usługę, płacą za korzystanie z aplikacji przez dłuższy czas.
  • Freemium oparte na funkcjach – w ofercie jest bezpłatna wersja aplikacji, ale z ograniczonym dostępem do funkcji. W chwili, gdy użytkownik chce je odblokować, musi zapłacić.
  • Freemium oparte na pojemności – określona pojemność aplikacji jest oferowana za darmo. W przypadku gdy użytkownik chce udostępnić coś innym osobom, płaci za więcej miejsc.

#7. Opłaty za transakcje

Krótko mówiąc, działając jako rynek lub jakakolwiek inna platforma z regularnymi transakcjami pieniężnymi, najprostszym sposobem uzyskania pieniędzy jest wprowadzenie opłat transakcyjnych. To proste, ponieważ klienci płacą niewielkie kwoty za każdą transakcję. Klienci są informowani o tym, za co płacą i wyrażają na to zgodę.

#8. E-commerce

Co zaskakujące, ta wskazówka nie dotyczy tylko sklepów internetowych. Nawet jeśli twoja firma nie jest formalnie sklepem internetowym, nadal możesz rozważyć sprzedaż niektórych produktów promocyjnych. Jest to bardzo powszechne dla start-upów z ogromną społecznością zwolenników, którzy reklamują się, sprzedając markowe koszulki, kubki, torby itp. za pośrednictwem aplikacji mobilnej lub internetowej. Ta wskazówka jest ściśle związana z freemium, ponieważ możesz sprzedawać produkty i / lub usługi związane w jakiś sposób z profilem twojej firmy.

#9. Sponsoring

Sponsoring, podobnie jak finansowanie społecznościowe, oznacza otrzymywanie darowizn. Jedyną różnicą jest to, że pieniądze pochodzą od firm, a nie od pojedynczych użytkowników. Darowizny są często przekazywane w zamian za reklamę firmy sponsora na twojej stronie lub aplikacji mobilnej. Podczas negocjowania warunków sponsorowania należy zwrócić uwagę, czy potencjalny profil firmy sponsorującej odpowiada potrzebom użytkowników. Reklama jest zatem mniej irytująca.

#10. Marketing afiliacyjny / Generowanie Leadów

W erze mediów społecznościowych marketing afiliacyjny nabrał nowego znaczenia. Partnerzy stowarzyszeni czyli blogerzy, vlogerzy lub po prostu – ludzie wpływowi promujący określony styl życia i produkty – to dla nas chleb powszedni. Coraz popularniejsze, zdobywając coraz więcej zwolenników, mają moc przekonywania ich do zakupu produktu. Podsumowując, partnerzy stowarzyszeni zarabiają, ponieważ promują produkty lub usługi innych osób lub firm. To jest sytuacja korzystna dla wszystkich. Blogerzy są szczęśliwi, ponieważ zarabiają pieniądze (i dostają darmowe rzeczy). Ty jesteś szczęśliwy, ponieważ zwiększyła się sprzedaż. Klienci są zadowoleni, ponieważ mają poczucie spełnienia, a jednocześnie żyją swoim wzorem do naśladowania (co w tym przypadku oznacza posiadanie tych samych produktów co ludzie znani), dzięki aplikacji mobilnej. Pożądane działanie polega na pobraniu przez potencjalnych użytkowników aplikacji lub zakupie produktów / usług w aplikacji.

To podejście przynosi również dodatkowe korzyści. Połączenie marketingu afiliacyjnego i generowania leadów. Sprzedaż leadów prowadzi do stron trzecich, tych konkretnych. Co to są leady? Czy powinienem zapytać KTO to jest lead? Są to prostu ludzie lub większe jednostki, takie jak firmy, zainteresowane twoim produktem, usługą lub te które dopiero będą zainteresowane. Chodzi o to, że prawdopodobnie kupią coś od ciebie. Możesz więc sprzedawać swoje produkty do wygenerowanych leadów lub korzystać z rejestru tych leadów i sprzedawać je stronie trzeciej. Zauważ, że sprzedaż wygenerowanych leadów zainteresowanym stronom może wiązać się z pewnymi konsekwencjami prawnymi lub etycznymi. Aby uniknąć problemów, zaleca się upewnienie się, że nie naruszasz żadnych zasad, ani moralnych, ani prawnych, ponieważ lekceważenie tego może być szkodliwe nie tylko dla działalności twojej firmy, ale także dla jej reputacji.

Krótki wniosek

Nie każda z tych metod zarabiania jest dla każdego. Nie ma jednego dobrego przepisu na zarabianie pieniędzy z darmowych aplikacji. Moja rada to usiąść, pomyśleć o swoim produkcie / usłudze, spróbować znaleźć linki do prezentowanych podejść i wdrożyć mieszankę. W ten sposób upewnisz się, że nawet jeśli jedna z opcji nie działa dobrze, druga może okazać się dobrym sposobem na zarabianie pieniędzy. Pamiętaj, że musisz myśleć o swoich potencjalnych użytkownikach. Która metoda będzie atrakcyjna i nie zaszkodzi ich estetyce, która będzie neutralna i dobra do użycia tylko w ograniczonym zakresie? I wreszcie, co może spowodować, że twoi użytkownicy zrezygnują z twojej aplikacji? Ostatni nie jest oczywiście zalecany. Daj sobie czas na zastanowienie się nad potencjalnym rynkiem, nad swoją aplikacją i zaufaj własnym uczuciom. Jakie podejście chcesz przetestować?  

Oceń ten wpis:

Jacek Knaflewski
CEO of ITgenerator, deeply passionate about helping companies transform their businesses through modern technologies.

The complete guide on how to avoid mistakes in creating mobile apps

Ebook - The complete guide on how to avoid mistakes in creating mobile apps

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 najgorętszych trendów w tworzeniu aplikacji mobilnych w 2019

Dla Biznesu

9 najgorętszych trendów w tworzeniu aplikacji mobilnych w 2019

5.0 02 W tym roku zauważyć można wiele trendów na rynku aplikacji mobilnych. My jednakże, wybraliśmy te najbardziej istotne, by stworzyć TOP LISTĘ. 1. AR/VR Robią Krok Do Przodu Stworzenie...

Czytaj dalej

Zbuduj swoją przyszłość z właściwym zespołem