Karol Filipiak
27 października, 2020 • 3 min czytania
Awarie maszyn to niespodziewany problem utrzymania ruchu, który trzeba jak najszybciej naprawić! Czy jest sposób na skrócenie czasu prac serwisowych? Poniższy artykuł poświęcony jest rozwiązaniu, które odpowiada na postawione pytanie – systemom CMMS.
Awarie maszyn to problem, z którym zmagają się wszelkie zakłady produkcyjne. Bez znaczenia czy jest to zakład produkujący baterie czy części do samochodów. Maszyna jest tylko maszyną i mimo odpowiedniego zadbania jest narażona na różnego typu awarie. Wiedzą o tym Kierownicy Utrzymania Ruchu, którzy próbują podejmować efektywne działania w momencie powstania awarii. Kluczowym czynnikiem w takiej sytuacji jest czas wymagany do zgłaszania awarii i na prace serwisowe. Każda sekunda niedziałającej maszyny oznacza utratę zysku za niewyprodukowany i niesprzedany produkt. A jak wszyscy wiemy – czas to pieniądz! W przypadku tego typu awarii, dodatkowy czas generowany jest przez dezinformację. Często na miejscu naprawy okazuje się, że serwisant potrzebuje niezbędnych, specjalistycznych części czy narzędzi, a jego następny dostępny termin to przyszły piątek o 19:30… brzmi znajomo? Cały proces zaczyna się od nowa. Należy ręcznie opisać awarię, udokumentować nieudaną próbę naprawy i wiele innych, a widmo spisywania raportu jest już na horyzoncie.
Prawdę mówiąc, wykorzystanie komputerów w branży produkcyjnej to dziś codzienność. Aktualnie coraz częściej korzysta się jednak ze smartfonów i aplikacji mobilnych. Digitalizacja firm i korzystanie z aplikacji zarówno tych mobilnych jak i webowych to tak naprawdę nieubłaganie zbliżająca się przyszłość branży. Wykorzystanie systemów CMMS wiąże się nie tylko ze sprawnym rozwiązaniem problemu awarii, ale także z jej dokładną dokumentacją. Jest to możliwe, dzięki funkcjonalości dodawania zdjęć i skanowania kodów QR czy RFID (NFC). Kody QR można wygenerować za pomocą wielu prostych narzędzi np. QRonline . Nowoczesne narzędzia komunikacji wewnętrznej sprawiają, że cały przebieg awarii – od zgłoszenia, po ponowne wznowienie pracy – jest udokumentowany, generowanie raportu to kwestia kilku kliknięć, a późniejsza analiza przypadku jest znacznie ułatwiona.
Blog
Aplikacja czy strona mobilna - która bardziej nadaje się do Twojego biznesu?4.5/5 - (2 votes) Liczba użytkowników smartfonów stale rośnie i prawie wszyscy oni korzystają regularnie z internetu na swoich urządzeniach mobilnych. Firmy, które chcą wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, muszą dostosowywać...
Czytaj dalej