Rejestr BHP – jak zaoszczędzić czas dzięki automatyzacji?

Weronika Prus

8 grudnia, 2020 2 min czytania

4/5 - (2 votes)

Wypadki chodzą po ludziach… tak zwykło się mówić. Nie oznacza to jednak, że należy taki stan rzeczy zaakceptować i pozwolić wypadom żyć swoim życiem. Zwłaszcza, jeżeli istnieje proste rozwiązanie, aby im zapobiegać, tym samym chroniąc samego siebie i swoich pracowników przez uszczerbkiem na zdrowiu. Poniższy wpis odpowiada na pytania: w jaki sposób prowadzić zautomatyzowany rejestr BHP, zaoszczędzić czas i zapobiec wypadkom? 

Klasyczny rejestr BHP – czy można go ulepszyć? 

Prowadzenie rejestru BHP w każdej firmie produkcyjnej jest absolutnie konieczne. Często rozwiązania dot. BHP funkcjonują w przedsiębiorstwie od wielu lat. W związku z tym pewne niedogodności stają się codziennością, a próba ich rozwiązania schodzi na dalszy plan. Klasyczny rejestr BHP zazwyczaj:

  • prowadzony jest na papierze lub Excelu,
  • zarządzany jest przez jedną osobę,
  • sam nie jest w stanie wygenerować raportów oraz 
  • nie daje możliwości delegowania zadań, aby zapobiegać niechcianym zdarzeniom.

Koniec z Excelem i marnowaniem papieru!

Rejestr BHP prowadzony w Excelu to rozwiązanie, które z pewnością swoje lata świetności ma już za sobą. Na klasycznym dokumencie nie jesteśmy w stanie pracować symultanicznie, a wpisywane w niego dane nie są zautomatyzowane. Prowadzenie rejestru BHP na papierze generuje dodatkowo niepotrzebne zużycie papieru, a czas stracony na odszukanie w archiwum kontraktowego zdarzenia moglibyśmy wykorzystać chociażby na przerwę na kawę.

 

Koniec z Excelem i marnowaniem papieru!

Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego?

Nigdy nie lubiłam tej zasady. Wadą tradycyjnego rejestru zdarzeń BHP jest fakt, że odpowiedzialność ponosi najczęściej jedna osoba. Dodatkowo dokument ten nie jest powszechnie dostępny, przez co łatwo o dezinformacje, a przypisywanie zadań (działań zapobiegawczych) jest znacznie utrudnione.  Niestety, to nie pracownik, który z spotkał się z potencjalnym zagrożeniem wprowadza dane do rejestru i dlatego proces uaktualnienia informacji na temat zdarzenia się wydłuża. 

Raporty, kto ich nie kocha…

Oczywiście, kochamy je wszyscy. Jednak jakby ktoś w piątkowe popołudnie zaproponował, że tygodniowy raport sporządzi za nas, raczej nikt by nie zaprotestował. Idealnym wręcz, wydaje się rozwiązanie, automatycznego generowania raportów, na podstawie danych, które w ciągu tygodnia i tak  wprowadziliśmy do rejestru. A gdyby na podstawie raportów otrzymalibyśmy dodatkowo automatycznie wygenerowane, czytelne statystyki? Brzmi jak dobre rozwiązanie.

Rozwiązanie

Mam dobrą wiadomość – istnieje rozwiązanie, które rozwiązuje wszystkie powyższe problemy. Zautomatyzowany rejestr BHP w formie aplikacji mobilnej i webowej pozwala na rozłożenie odpowiedzialności za uzupełnianie danych na wszystkich pracowników. Administrator może także nadać pracownikom różne poziomy dostępności.  Rejestr BHP w formie aplikacji daje możliwość szybkiego zgłaszania sytuacji wypadkowych i potencjalnie niebezpiecznych, o których natychmiast powiadomieni zostaną wszyscy pracownicy. Praca z systemem staje się bardziej efektywna, a ryzyko niedoinformowania pracownika znacznie spada. 

Więcej informacji na temat Zautomatyzowanego rejestru BHP i innych aplikacji do zarządzania procesami w firmie takimi jak: elektroniczne zarządzanie dokumentacją, system komunikacji wewnętrznej czy zarządzanie transportem w firmie znajdziesz na stronie ITgenerator. 

Oceń ten wpis:
4/5 - (2 votes)

Aplikacje dedykowane dla firm - jak unikać błędów?

Blog

Aplikacje dedykowane dla firm - jak unikać błędów?

4/5 - (2 votes) Wstęp W jednym z naszych poprzednich wpisów (do którego przeczytania gorąco zachęcam) staraliśmy się odpowiedzieć na nurtujące wszystkich pytanie. Czy tworzenie aplikacji mobilnych to wyzwanie porównywalne...

Czytaj dalej