Zuza Łukomska
6 października, 2020 • 4 min czytania
Tworzenie aplikacji mobilnych często wiąże się z wieloma pytaniami klientów – co stanowi większe wyzwanie? Sam proces tworzenia czy może promowanie aplikacji i wykreowanie strategii marketingowej, zaprojektowanej aby przyciągnąć, a następnie zwiększyć liczbę użytkowników? Z naszego doświadczenia wiemy że, podczas rozwoju oprogramowania nie ma miejsca na błędy, dlatego ta część jest krytyczna dla powstania sprawnej aplikacji mobilnej. Z drugiej strony w działaniach marketingowych mamy większe pole do manewrów i próbowania nowych strategii. Wyzwaniem w gromadzeniu dużej liczby odbiorców aplikacji, jest konieczność ciągłego poszukiwania efektywnych kanałów pozyskiwania użytkowników. Marketing cyfrowy zmienia się w mgnieniu oka, dlatego należy być na bieżąco ze wszystkimi trendami lub powierzyć to zadanie specjalistom. Najważniejsza rzecz: jeśli chcesz stworzyć komercyjną aplikację mobilną i odnotowywać na swoim koncie zyski rosnące wraz z liczbą użytkowników, powinieneś zająć się promowaniem swojej aplikacji tak szybko, jak to możliwe. Poniżej przedstawionych zostało kilka istotnych metod marketingu, które pomogą w zwiększeniu liczby użytkowników aplikacji:
ASO to proces zwiększania widoczności aplikacji mobilnej w Google Play i App Store, poprzez optymalizację każdego z elementów metadata (tytuł aplikacji, opis, słowa kluczowe, zrzuty ekranu itd.) zgodnie z aktualnymi praktykami oraz trendami. Celem takiego działania jest, aby aplikacja była bardziej widoczna w rankingach oraz by zwiększyć jej wyszukiwalność. Dzięki temu użytkownicy aplikacji mają większe szanse na odnalezienie jej w sklepie mobilnym, przez co liczba pobrań aplikacji naturalnie się zwiększy. Poniżej możesz znaleźć dobre praktyki SEO dla Twojej aplikacji mobilnej oraz narzędzie, aby ją optymalizować.
ASO good practice
Oceny oraz opinie są niezwykle ważne dla dla statystyk w sklepach mobilnych (szczególnie w sklepie Google Play). Musisz się więc upewnić, że otrzymasz pozytywne recenzje. Postaraj się także, unikać negatywnych komentarzy. Na szczęście, istnieje obecnie możliwość oceny w samej aplikacji. Użytkownicy proszeni są przez twórców, , aby ocenili ją oraz napisali recenzje, pokazując odbiorcom, że ich opinia ma znaczenie oraz, że twórcy pracują nad udoskonalaniem aplikacji.
Stwórz prostą ścieżkę komunikacji z Twoimi klientami i kieruj ich do sklepów z aplikacjami, w celu pozostawienia pozytywnych opinii i ocen. Jeśli użytkownik ma złe doświadczenie w trakcie używania aplikacji, przekieruj go na stronę “obsługa klienta”.
Jeśli chcesz powiększyć swoją bazę użytkowników, musisz otworzyć się na rynki zagraniczne. Istnieje większa szansa, że Twój klient zaangażuje się w używanie aplikacji, jeżeli będzie ona dostępna w jego ojczystym języku. Zalety określenia lokalizacji to m.in.: docieranie do szerszej publiczności, przyciąganie więcej sektorów użytkowników oraz popyt na produkt z nieoczekiwanych lokalizacji. Promowanie aplikacji w różnych krajach automatycznie wielokrotnie powiększa grono Twoich potencialnych odbiorców.
Stworzenie aplikacji jest czasochłonne. Natomiast dużo więcej czasu zajmuje wzbudzenie w klientach chęci do doświadczania całego procesu. Możesz wydać setki, a nawet tysiące dolarów na zachęcenie użytkowników do pobrania aplikacji, a nadal nie być w stanie dotrzeć do zbyt wielu z nich. Z pomocą przychodzą strony katalogowe, do których możesz dodać swój produkt i zwiększyć swoją widoczność wśród użytkowników aplikacji. Directories składają się z segmentów użytkowników, którzy są zainteresowani konkretną niszą aplikacji – mogą to być gry, produktywność, social media itd. Rzecz w tym, aby odnaleźć odpowiedni directory i umieścić go na odpowiedniej liście.
Jest to niesamowicie ważny temat dla programistów iOS i Android. Indeksowanie Firebase pozwala użytkownikom wyszukiwać dynamiczne treści w Twojej aplikacji. Działa ono na iOS jak i na Androidzie. Indeksowanie aplikacji w Firebase pomaga nie tylko zwiększyć zaangażowanie użytkowników, ale jest także okazją na przyciągnięcie nowych. Dzieje się tak, ponieważ użytkownicy mogą wyszukiwać treści aplikacji, niezależnie od tego czy jest ona zainstalowana czy też nie. Jeśli masz rozbudowaną, bogatą w treści aplikację, powinieneś uaktywnić indeksowanie Firebase, aby w pełni wykorzystać jej potencjał.
Kampanie UAC są świetnym sposobem na znalezienie nowych użytkowników Twojej aplikacji. Promowanie aplikacji dzięki kampaniom reklamowym pozwala na reklamę w największych sieciach reklamowych Google, takich jak wyszukiwarki, banery, YouTube oraz Google Play. W tym samym czasie możesz zarządzać swoimi reklamami na platformie Google Ads. Poza tym Google wyświetla najlepiej dobrane reklamy dla użytkowników, co pozwoli Ci uzyskać jak najlepszy współczynnik konwersji dla Twojej kampani. Reklamodawcy nie muszą tworzyć specjalnej wersji reklamy dla różnych lokalizacji, w zamian Google stworzy reklamy za nich, korzystając z materiałów dostarczonych przez reklamodawcę. Google zarządza także licytacją oraz targetowaniem, aby zmaksymalizować rezultaty kampani, zgodnie z Twoim celem oraz budzetem.
Co musisz zdefiniować samodzielnie:
Opcjonalnie możesz dodać zdjęcia, wideo, czy HTML, które Google wykorzysta do stworzenia reklamy. Jeśli nie zostaną one dodane, Google pobierze zdjęcia z Twojej listy w App Store.
Reklamy zachęcające do zainstalowania aplikacji mogą być wyświetlane na Facebook’u, Instagramie oraz ich Audience Network. Zawierają one bezpośrednie linki do sklepów App Store i Google Play, skąd można od razu pobrać aplikację. Kampanie reklamowe na Facebook’u są kosztowne, ale skuteczne, dlatego reklamodawcy nadal je stosują. Sukces kampani reklamowych jest oparty na wielu czynnikach. Jednak planowanie wydatków oraz dobieranie odbiorców są prawdopodobnie dwoma najważniejszymi.
W centrum marketingu jest Twoja landing page lub strona skupiająca się na aplikacji. Ta strona będzie ewoluować w zależności od tego, na jakim etapie rozwoju jest Twoja aplikacja. Dla tych, którzy rozważają czy ich aplikacja potrzebuje landing page, stworzyliśmy listę powodów dlaczego jest ona integralną częścią budowania bazy followersów, jeszcze przed wypuszczeniem aplikacji na rynek. Dodatkowo obrazuje jak każdy etap rozwoju strony landingowej pozwala sukcesywnie pozycjonować aplikację. Poniżej znajduje się lista 10 powodów dla których, taki sposób na promowanie aplikacji powinien odegrać kluczową rolę w Twojej strategii marketingowej:
Powyższy artykuł pokazuje tylko niektóre z dostępnych sposobów na promowanie aplikacji. Mimo, że wszystkie wydają się równie ważne, kluczem do sukcesu w marketingu cyfrowym jest stała optymalizacja konwersji (wzrost liczby użytkowników na jednostkę czasu i budżetu).
Blog
Jak sprawić, żeby stosy dokumentów zniknęły z biura, a efektywność firmy wzrosła?Rate this post Elektroniczny system zarządzania dokumentacją to narzędzie, które w prosty i szybki sposób pozwoli Ci pozbyć się niechcianym stosów dokumentów oraz usprawni prace montażowe na produkcji. Zmagasz się...
Czytaj dalej